KANZ | Training
608
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-608,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-14.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
 

Training

Werken met de KANZ methodiek

De training Werken met de KANZ methodiek is bedoeld voor de professionals die gaan werken met multi-problem gezinnen vanuit de methodiek KANZ. In deze gemaakte training leer je op een concrete en praktische manier hulp te verlenen aan gezinnen, met een of meer kinderen in de leeftijd van 0 t/m 23 jaar, die door langdurige en complexe problematiek op meerdere leeftijdsgebieden de aansluiting met de samenleving dreigen te verliezen. Eerder ingezette hulpverlening is niet toereikend gebleken. Daardoor is er vrijwel altijd sprake van een dreigende justitiële maatregel met een uithuisplaatsing van de minderjarige kinderen.

 

Toegevoegde waarde:
Na het volgen van deze training kun je werken met cliëntsystemen op het snijvlak van drang en dwang. Je kunt de uitgangspunten van eigen kracht en eigen verantwoordelijkheid van cliënten hanteren in het spanningsveld tussen vrijwillige en gedwongen hulp. Juist op dit snijvlak is de hulpverlening van KANZ gepositioneerd en ben jij de specialist. Het werken met de methodiek is meer dan het leren doorlopen van fasen.

 

In deze training leer je je te verhouden op verschillende situaties binnen het KANZ-traject waarin reflectie, omgaan met dilemma’s en doortastendheid centraal staan om de hulpverlening effectief te laten zijn.

 

Accreditatie:
De opleiding Leren werken met de methode KANZ is geaccrediteerd door het Centrum voor Post Initieel Onderwijs Nederland (CPION) en heeft een predicaat PE-registeropleiding. Tevens krijgt de cursist 66.30 registerpunten voor het Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ)

In deze training leer je je te verhouden op verschillende situaties binnen het KANZ-traject waarin reflectie, omgaan met dilemma’s en doortastendheid centraal staan om de hulpverlening effectief te laten zijn.